شناسه خبر : 93068
یکشنبه 20 شهريور 1401 , 12:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کتاب "چهل روز بعد" رونمایی شد

مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

کتاب «چهل روز بعد» نگاهی کوتاه به زندگی شهیده رقیه حسین‌زاده رونمایی شد.

در مراسمی که همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌ های علمیه خواهران در مدرسه علمیه خواهران قدسیه در استان مازندران شهرستان بهشهر برگزار شد، از کتاب «چهل روز بعد» نگاهی کوتاه به زندگی شهیده رقیه حسین زاده رونمایی شد.

این کتاب به قلم «زکیه براری» با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران و مدیریت حوزه‌ علمیه خواهران استان توسط انتشارات نماشون به چاپ رسید.

خانم فاطمه مهتدی، دختر رقیه حسین زاده شهیده طلبه مازندرانی در مراسم رونمایی از کتاب زندگی نامه مادر شهیدش با عنوان "چهل روز بعد" که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و طلاب مدرسه علمیه خواهران قدسیه بهشهر رونمایی شد اظهار کرد: مادرم سخاوتمندانه و مومنانه زندگی کرد. از جمله خصوصیات ایشان توکل وصف ناپذیر به خداوند بود، همواره از خداوند شهادت می خواست و می گفت من فقط از خداوند چهل سال عمر می خواهم، در همه حال به خداوند توکل داشت ایشان با عشقی وصف ناپذیر در راه زینبی قدم گذاشت و با شهادتش به ما نشان داد شهدا انسان هایی معمولی هستند که به جزییات زندگی شان اهمیت ویژه ای می دهند.

وی بیان کرد: مادرم آن قدر عاشق خدا بود تا جایی که توانست قلبش را از هرگونه کینه و ناپاکی پاک کند تا در ناب ترین و سبکبال ترین حالت به آغوش خداوند رفت.

مهتدیه تصریح کرد: این کتاب را از عنایات خودش می دانیم که اگر فقط یک نفر با خواندن آن اهتمام به نماز اول وقت، خوش خلقی، گشاده رویی و گشاده دستی تمایل پیدا کند هدف این کتاب محقق شده است.

شهیده رقیه حسین زاده سال ۱۳۵۲ در روستای ولیجی محله نکا به دنیا آمد. دوران ابتدایی را در زادگاهش بریجان گذراند و برای ادامه تحصیل به نکا عزیمت کرد.

علاقه وافر او به کسب علوم دینی و حوزوی او را روانه حوزه علمیه خواهران بهشهر کرد.

در ایامی که شور دفاع مقدس جای جای کشور را فرا گرفته بود به سنت الهی ازدواج با جوانی به نام احمد مهتدی که سال‌ها بعد کاردار سفارت ایران در لبنان شد، روی آورد که حاصل آن دو دختر و یک پسر بود.

بنا به شغل همسر و ضرورت همراهی با او مدت چهار سال را در لبنان سپری کرد تا اینکه روز ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ بر اثر جراحات ناشی از حمله تروریست‌های صهیونیستی مقابل سفارت ایران در لبنان به شهادت رسید.

پیکر شهیده رقیه حسین زاده روز جمعه یکم آذرماه ۱۳۹۲ بعد از نماز جمعه از مقابل مصلای امام خمینی(ره) شهرستان نکا بر روی دستان مردم تشییع و بعد از مراسم وداع در روستای ولیجی محله در گلزار شهدای روستای اومال به خاک سپرده شد.

 

منبع: خبرگزاری حوزه
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi